Šetřit na pojištění (nejen) vozidla se nemusí vyplatit

Šetřit na pojištění (nejen) vozidla se nemusí vyplatit

Kde všude se dá ušetřit? Třeba na autě. Můžete začít šetřit najeté kilometry, a tím pádem ušetříte za benzín nebo naftu. Můžete si dokonce vybrat, jestli se do práce, k lékařům apod. budete přesouvat pěšky nebo třeba na kole. To je nejlevnější varianta a často i nejzdravější. Anebo zda využijete městskou, autobusovou nebo vlakovou dopravu.

Pokud se vám tato úspora osvědčí, možná je nejlepší čas auto prodat a ušetřit také za servis a povinné ručení. Tahle možnost ale není pro každého. Málokdo si může dovolit využívat pouze veřejnou dopravu nebo svoje nohy. Někdo se tak snaží ušetřit alespoň na pojištění vozidla. Jenže… šetřit na pojištění vozidla není vždy tím nejlepším řešením.

Výběr pojištění vozidla podle ceny

Ano, ušetříte sice nějakou tu stokorunu, ale často to znamená, že na pojistce máte nízký rozsah limitů a služeb. Týká se to jak povinného ručení, tak havarijního pojištění. Toho především.

Někteří lidé se snaží částku za havarijní pojištění redukovat tím, že na sebe berou větší míru rizika, tedy vyšší spoluúčast. Anebo rovnou havarijní pojištění vypovídají. Jenže než to uděláte, zkuste se zamyslet a trochu počítat. Zjistěte si ceny náhradních dílů i práce v autoservisech.

V průběhu letošního roku totiž výrazně vzrostly ceny i tam, zhruba o dvacet až třicet procent. Ve chvíli, kdy dojde k nějaké pojistné události, může se vaše šetření za levnější pojistku výrazně prodražit.

Problém s levnými pojistkami není jen u pojištění vozidel

Lidé šetří nejen na pojištění svých automobilů. Často se snaží udržet co nejnižší cenu za pojištění i u jiných pojistných smluv a nechávají si na nich staré limity. To znamená, že si svoje pojistné smlouvy raději ani neaktualizují, aby nemuseli o něco připlatit. Anebo o nutnosti aktualizace svých smluv ani neví. Tím své pojištění dostávají do stavu takzvaného podpojištění.

Opět platí, že i u pojištění domácnosti nebo nemovitosti je potřeba smlouvy aktualizovat, protože v případě vzniklé škody dostanete v poměru k současným cenám jen zlomek možné náhrady. Setrvalé zdražování stavebních materiálů i stavebních prací pak nepoměr ještě zvyšuje. Nehledě na to, že v případě vzniku škody můžete být za podpojištění penalizováni.

Rada na závěr proto zní: jednou za dva tři roky si projděte svoje pojistné smlouvy a limity plnění a u pojištění auta zkuste trochu počítat. Co se vám vyplatí? Máte vše nastavené tak, abyste zbytečně neplatili víc, ale limity pojistného plnění jsou nastavené na míru pro vás a vaši aktuální situaci?

Pokud ano, můžete si pogratulovat. Pokud si nejste jistí nebo jste skutečně už dlouho své pojistné smlouvy nerevidovali, ozvěte se přes stránku s kontaktními údaji. Podíváme se na to spolu.

Ing. Radek Měřínský
Autor: Ing. Radek Měřínský

Finančnímu poradenství se věnuji od roku 2008. Obor informačních technologií, kterým jsem se zabýval do té doby mě naučil chápat problematiku do detailu a v souvislostech.

Až v roce 2011 jsem si v původní firmě uvědomil, že multi-level marketing do finančního poradenství nepatří. Ve většině případů poškozuje jak klienty, tak samotné poradce. Náš obor má v principu mnoho společného s prací advokátních kanceláří a přitom žádná z nich nefunguje jako MLM. Proto jsem byl u zrodu DELTA Finance, společnosti, kde poradci dostávají objektivní informace, netlačí na ně žádné uzávěrky a nejsou nuceni k tomu, aby „pod sebe vodili nové lidi“. Systém společnosti DELTA Finance tvoří kvalitní poradci, jejichž znalosti ocení především klienti.

Těší mě spolupracovat se skupinou profesionálních poradců. Většina školitelů od obchodních partnerů (bank, investičních společností, pojišťoven, penzijních fondů, …) v průběhu svého školení prohlásí, že s tak našlapanou skupinou se ještě nesetkali.

Ve volném čase se věnuji horským kolům, squashi, přátelům a život se snažím brát s nadhledem.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení